1

Peppa Livet, precis vad jag behöver göra just nu. Jag måste hitta ut ur min egen dvala och hitta ut i verkligheten på riktigt. Jag letar efter den perfekta kombinationen mellan träning och mat, och har som mål att träna fem gånger i veckan, varav två gånger zumba. Inräknat i den träningen ska jag cykla/simma/springa/promenera tre mil varje vecka, för att få in lite variation. Kondition och styrka ska byggas upp, och jag ska bli i mitt livs form, inte bara fysiskt, utan också psykiskt. 
 
Maten, till största delen vegetariskt (i skolan, men ej som middag hemma...) och en hel massa frukt och grönt. Fem om dagen som det så fint heter är också mitt mål, och bra med mellis och inte bara huvudmåltider.
Frukost, typ fiberhavregrynsgröt med bär/kanel, eller fil med frukt och müsli.
Mellis, typ ett äpple eller en morot.
Lunch, vegetariskt alternativ, massa morötter och sallad. Groddar-varje dag lite. 
Mellis, typ ett äpple, en morot, kiwi eller annan frukt. 
Middag, vanlig mat enligt tallriksmodellen, mycket grönsaker. 
 
Min planering känns liksom realistisk. Nu är det dags, på riktigt. Jag började med dåliga matvanor, men med två mil på motionscykel iallafall. Bättre än inget, helt klart. 
 
Nu kör vi!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

peppalivet.blogg.se

En artonårig tjej som försöker hitta sin plats i tränings och matdjungeln för att må så bra som det bara är möjligt. Bokför här mat, träning och delar av vardagen.

RSS 2.0