62,7

En sådan där dag som jag skäms över att berätta om. Det har blivit så groteskt mycket skit som jag verkligen inte borde ätit. Som jag antagligen hade kunnat undvika om jag ätit bättre lunch, eller bättre mellanmål för den delen. 
Dagen började med fiberhavregrynsgröt med mjölk och kardemumma, fortsatte med en fralla, lunch bestående av gurka, tomat, morötter och en gaffel med quinoa (Jag har verkligen jättesvårt att äta lunch. Det är typ bara sallad som fungerar ordentligt.) Eftermiddagsmelliset bestod av en fralla, och efter skolan lagade jag pasta med linsgryta, Jag tränade zumba i 70 minuter och åt sedan en kiwi och lite varma hallon. Under hela dagen har jag dock ätit MASSOR av choklad, och det äcklar mig verkligen.
Vad kan jag få ut av detta då? Något måste jag ju lära mig av mina misstag. 
Jag skulle tro att jag behöver få i mig mer protein för att verkligen stå mig och inte bli sugen på att småäta så mycket hela tiden. Äta mer regelbundet, med mellanmål som frukt varje dag också, och äta mindre måltider så att jag kan få i mig mina frukter/grönsaker utan att kalorimängden för den delen ökar. Mer och mer vegetariskt och grönsaks/frukt baserat, mer ägg och mindre fett/mjölkprodukter är också något jag strävar efter. Mer långsamma kolhydrater, såsom baljväxter, hela korn, och annat. Jag ska fokusera på näring i kombination med smak istället för  bara vad som är gott. Jag menar, choklad blir ju inte lika gott som broccoli om man tänker så... (Broccoli är nämligen min andra absoluta favorit^^).
 
På träningslistan står kondition (Gräslig efter att inte kunnat jogga på månader på grund av snön. Men med motionscykel är det ingen godkänd ursäkt för kass kondis, nu gäller det att verkligen ta nya tag och skärpa mig.) samt armar/mage/rumpa. Ja, lite mer styrka helt enkelt. På min bal måste jag  ha någorlunda snygga muskulösa armar, jag kan ju liksom inte gå omkring i blekfeta äckelarmar. Jag menar, blek kommer jag vara ändå, men lika fet behöver jag ju inte vara. Liksom lite mer tonad. Mer vältränad. För att nå dit krävs vilja, engagemang och styrka, och jag tror att kosten och träningen är precis lika viktiga när det gäller detta. Jag måste kämpa på med maten på samma sätt som jag kämpar med träningen och gärna smyga in lite mer spontan och naturlig motion, såsom promenader överallt, stå upp mer, och så vidare. 
 
Imorgon ska bli en bättre dag, så måste det bli. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

peppalivet.blogg.se

En artonårig tjej som försöker hitta sin plats i tränings och matdjungeln för att må så bra som det bara är möjligt. Bokför här mat, träning och delar av vardagen.

RSS 2.0