63,0

Fettodag, äckelpäckeldag, vidrig, grotesk, hemsk, äcklig, fet, tjock, BLÄÄÄÄÄ!
 
Det är typ bara så jag kan beskriva mig själv idag. Jätten i spegeln. Fettot. Den där feta kroppen som tittar tillbaka på mig och berättar för mig hur fet och ful jag är. Viderfetto. Äckel. Gå och dö bara, sådana feta människor som du förtjänar inte ens att existera. Fetast. Fylld av ångest dessutom. Jag mår dåligt av bara tanken på allt jag stoppat i mig idag. Jag, det där feta äcklet som inte förtjänar att leva ens. 
 
Frukost: 
Ett mjukt tacobröd. Två frökex. Mellanfil med Paulúns kaneldinkelflingor. 
Lunch: Ett grovt knäckebröd med stekt ägg. Morötter och sallad. 
Mellis: Massa kolakakor. 
Middag: Biffar med potatismos och morötter. 
 
Träning: Ca 45 minuters styrka, främst rygg och mage. 
 
Imorgon måste det bli bättre. Kontroll över maten, inga snabba kolhydrater, inget onödigt socker eller fett. Det är ju enligt GI jag ska leva, eller LCHQ, eller vad man nu vill kalla det. Lite kolhydrater och det fettet man äter ska vara högkvalitativt. Inget äckligt smör i kak fett, utan fett i typ lax, avokado och nötter. Nyttig mat helt enkelt. Mitt mål från och med nu ska bli att äta så ren och oprocessad mat som möjligt. Mat med så få tillsatser som det bara går. Nyttig mat utan socker och annat skit, helt enkelt bra produkter som kroppen mår bra av. Mer motion måste det bli också, som sagt tidigare, fem pass i veckan, minst. Det krävs för att jag någon gång ska kunna känna mig nöjd i mig själv. Jag vet ju att jag måste jobba för att komma dit jag vill...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

peppalivet.blogg.se

En artonårig tjej som försöker hitta sin plats i tränings och matdjungeln för att må så bra som det bara är möjligt. Bokför här mat, träning och delar av vardagen.

RSS 2.0