62,1

Idag har också varit en sådan där riktigt kass dag. Ingen träning utan bara en promenad, i hyffsat långsamt tempo, och en ganska kort runda dessutom, och en hel massa mat. 
Frukosten bestod av två mackor med smör, ost och paprika. Alldeles för mycket ost också, jag måste verkligen vänja mig vid att bara äta osten på mackan och inte vid sidan om...
Förmiddagsmellis blev en kiwi, men med tanke på hur stor frukosten var blev melliset bara helt onödigt. Bara dumma kalorier. 
Lunchen bestod av en macka med smör, ost och paprika, och så en hel massa fika, såsom choklad och kärleksmums. 
Middag blev två portioner (!!!, jag som aldrig tar om ju...) av jasminris och två olika oljiga thaigrytor, en med kyckling och en med biff. Alldeles för mycket mat, helt klart. 
Fika blev maränger med vaniljglass, jordgubbsgrädde och jordgubbssylt. Alldeles för mycket, trots att jag var proppmätt. 
 
Idag är det dels den dåliga lunchen och dels bristen på motion som pajar allt. Om jag ätit ordentli lunch hade jag antagligen inte varit alls lika fikasugen på eftermiddagen och då inte heller fått i mig så mycket tomma kalorier. Jag som ska prioritera näring och smak, inte bara smak... Att jag åt så mycket efterrätt bygger väl främst på dålig självdisciplin, och likaså med träningen. Det gäller att ta tag i allt direkt, och inte skjuta så mycket på det. Det måste jag bearbeta ordentligt. Nu är det ju dags. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

peppalivet.blogg.se

En artonårig tjej som försöker hitta sin plats i tränings och matdjungeln för att må så bra som det bara är möjligt. Bokför här mat, träning och delar av vardagen.

RSS 2.0