62,0

Min målbild under den närmaste tiden med träning och mat är: 
1. I maj, när vi har vår studentbal ska jag väga 50 kg. Det är 12 kg som måste bort under den tiden, och det känns relativt realistiskt. Fram till i slutet av februari, om en månad, då det hålls en bloggträff, ska jag ha gått ner fyra kilogram. Jag ska då väga som max 58 kg. När vi åker till Island i mitten av april, ska jag ha gått ner till maximum 53 kilogram, och har då enbart tre kilogram kvar att tappa fram till studentbalen, studenten och allt sådant. Jag vill också förbättra min kondition och bli starkare i kroppen. Midjemåttet ska ligga på 62 cm till skillnad från dagens 71 cm. 
 
2. Fördelar med att nå mina mål: 
- Jag kommer få mer energi till att studera, träna, fotografera, bry mig om mina medmänniskor och liknande. 
- Jag kommer må bättre i kroppen, min hud kommer bli bättre av mer regelbundna matvanor och mer vatten, mina inre organ kommer må bättre och så. 
. Min kondition kommer att öka, jag kommer kunna springa lättare och under längre tid. Jag kommer inte vara lika tung och då inte heller belasta min kropp lika mycket. 
- Jag kommer kunna se mig själv i spegeln utan att börja gråta. Kommer orka med min träning på ett nutt sätt. 
- Jag kommer kunna trivas i min kropp och med mitt utseende. 
- Jag kommer må bättre rent psykiskt. 
- Jag kommer komma i mina gamla vackra kläder. 
 
3. Nackdelar med att inte nå mina mål:
- Fortsatt dålig hälsa, både psykiskt och fysiskt. 
- Tråkig människa. 
- Mer ångest över att jag inte tar tag i min livssituation. 
- Fortsatt dålig kondition och låg energinivå. 
 
4. Hinder: 
-Sötsug, ha alltid med mig en frukt eller grönsak och vatten som jag kan dricka/äta när jag känner att jag blir sugen. Måste lära mig att skilja på sug och hunger, och enbart äta enligt klockan, fasta tider och regelbundenhet är det som gäller. Godis och andra sötsaker har inte längre någon plats i mitt liv. 
- Omotiverad till träning- tvingar mig att träna ändå, jag vet ju hur mycket bättre jag mår efter träningen. Både psykiskt och fysiskt. Promenera mycket ute för att få energi och frisk luft. 
- Bjudningar/fika- fika inte, be om en frukt istället, eller enbart ta en liten bit, liksom för att. Främst lyssna på min egen kropp och enbart äta för min egen skull, och inte för någon annan. Det är mitt liv och mina val. Äta så lite kolhydrater som möjligt. 
- Frågande föräldrar- äta av min mat och acceptera deras mathållning, men ej få den att framstå som någonting bra. 
 
5. Hur ska jag nå mina mål?
För att nå mina mål ska jag träna regelbundet, fem gånger i veckan. Tre gånger zumba, cykling, styrka - främst mage och rygg för att orka med resten av kroppen, 100 tåhävnningar per dag, armhävningar så ofta som möjligt, situps, core, armar, ja all träning är bra träning. Regelbundna promenader, promenera vart jag än ska. 
Maten: Regelbundet ätande, nyttig och bra mat, så ren som möjligt. Spannmål såsom havregryn, hela korn, fröer och liknande, mycket frukt och grönsaker, ägg, keso, kesella, filmjölk, bra protein och bra fetter. Riktig mat i lagom mängder med mycket frukt och grönt. Frukost, lunch, mellis och middag, eventuellt ett litet förmiddagsmellis om det verkligen skulle behövas, eller ett kvällis. Allt som är nyttigt är bättre än sötsaker. Nolltolerans till sötsaker i veckorna, acceptabelt någon gång på helgen. Hälsosamma och medvetna val. Aldrig bli för sugen och låta suget ta överhanden. 
 
Det hälsosamma livet börjar på heltid imorgon!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

peppalivet.blogg.se

En artonårig tjej som försöker hitta sin plats i tränings och matdjungeln för att må så bra som det bara är möjligt. Bokför här mat, träning och delar av vardagen.

RSS 2.0