63,0

Dagen har inte blivit riktigt så bra matmässigt som den borde ha blivit... Det har helt klart blivit allt för stora måltider i förhållande till vad som är "tillåtet" för att jag ska ha möjlighet att tappa i vikt. Det är jobbigt att äta, jag har svårt att veta vad jag ska äta, och det känns alltid som jag ätit för mycket, vad jag än ätit. Det värsta är ju att jag liksom vet att det är sant, att jag ätit alldeles för mycket. Fettot som alltid äter, den där glupska äckliga tjejen. Jag är bara så trött på att alltid vara den där glupska äckliga tjejen, det känns liksom så himla onödigt. Jag skulle ju kunna vara sådär smal, bara jag hade den självdisciplinen som krävs. Nu har jag dock ett mål som jag strävar efter, GMU uttagningen. Ingen ska kunna säga att jag väger för mycket, har för dålig kondis eller saknar muskler när vi kommer till den, då ska jag vara vältränad vill jag lova. Riktigt jävla smal och fin. Det måste jag ju, annars finns ju inga chanser i världen att komma in. Tagga träning nu, på riktigt och inte sån där mesträning som jag så länge kört. Tunga vikter och hård kondis, det krävs liksom. Strikt kost är ju också livsviktigt, annars kommer jag tyvärr ingenstans...
 
Dagens matintag har varit betydligt sämre än min planering sa: 
Frukost: Flera små fröknäcken, ett digestivekex, en kiwi, svart te, en knäckemacka med philadelphia och paprika.
Ca 400 kcal.
Mellis: Ett litet äpple. Ca 50 kcal.
Lunch: Morötter, gurka och tomat. Ca 200 kcal.
Mellis: Två riskakor, varav en med ost. Fröknäcke. Ca 300 kcal.
Middag: Ris, fiskgryta (med grädde i!!!)  Fralla med smör. Ca 1000 kcal. 
Mellis: Två knäckemackor med smör och ost, paprika. Svart té. Ca 300 kcal. 
 
Två mil på motionscykeln, ca -450 kcal. 
 
Totalt: 1800 kcal. 
 
Alldeles för jävla mycket. Det ska ju bara vara lite liksom. Inga feta mellisar i fortsättningen, och inga onödiga kalorier. Enbart frukt till mellis och så små portioner som möjligt!!!
 
Matschema imorgon: 
Frukost: 1 kiwi, lite frysta hallon, 1 dl mellanfil och psylliumfrön. Té. 
Mellis: Eventuellt ett litet äpple. 
Mellis: Morot.
Middag: Biffar med potatismos. Tre biffar med lite mos, mycket morötter. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

peppalivet.blogg.se

En artonårig tjej som försöker hitta sin plats i tränings och matdjungeln för att må så bra som det bara är möjligt. Bokför här mat, träning och delar av vardagen.

RSS 2.0